Elsevier en klantvriendelijkheid

Na mijn vakantie ligt er een brief van Interim Justitia. Ben benieuwd waar dat over gaat, want ik ben me niet bewust dat ik ergens betaalachterstand heb. Op de brief allerlei codes. Nazoeken levert op dat ik bij Elsevier iets niet heb betaald. We zijn vorig jaar verhuisd, en het blijkt dat ik Elsevier geen verhuisbericht heb gestuurd. Geen probleem om me te traceren zou je denken, want ik heb een account bij Elsevier waar mijn abonnementen staan geregistreerd. Met een actueel e-mailadres. De nieuwe bewoners van ons huis hebben het periodiek netjes naar Elsevier retour gezonden. Men heeft bij Elsevier niet even de moeite genomen om even in mijn account te kijken of ze mij op andere manier konden traceren, maar hebben de zaak meteen in handen gegeven van Interim Justitia. Interim Justitia heeft mijn nieuwe adres wel kunnen achterhalen. Gelet op de dreigementen in de brief en het “verschuldigde bedrag” zijn zij er kennelijk ook al enige tijd mee bezig geweest. Wellicht eerst ook geadresseerd aan ons voormalige adres, maar dat weet ik niet. En dat terwijl het e-mailadres gewoon bij Elsevier bekend is! Per omgaande heb ik schriftelijk en aansluitend ook telefonisch contact met Elsevier gehad en hen de situatie uitgeleggen. Maar dat bedrijf had daar geen boodschap aan. Ik had ze schriftelijk moeten informeren en daarmee basta. Gewoon de gepeperde rekening betalen. Geen clementie voor trouwe vaste klanten. Voor mij reden om direct de abonnementen op te zeggen en om voorlopig geen zaken meer te doen met deze klantonvriendelijke organisatie. Ook jij bent nu gewaarschuwd voor Elsevier.
Dit bericht is eerder geplaatst op 2011-08-16

Dit bericht is geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord